Hvor mange penge skal der indsamles før projektet kan skydes igang?
Det er ikke nogen hemmelighed, at det er et projekt, der koster mange penge inden vi er helt i mål. Jo flere penge vi kan indsamle, jo bedre et produkt kan vi skabe til forældrene. Vi har valgt at dele projektet op i nogle mindre delmål:
Ved indsamlet kr. 500.000 udvikles app’en BabyLearnLab og data fra ”TOM”, som forældrene får gratis adgang til d. 1. april kan hentes via app’en.
Ved indsamlet kr. 750.000 udvikles udsendelsen af de ugentlige ”Videobreve” til forældrene.
Ved indsamlet kr. 1.000.000 færdigudvikles introduktion til ”babytegnsprog” og indlægges i app'en.
Ved yderligere kr. 500.000 udvides app’en BabyLearnLab til f.eks. arabisk. Herefter ved yderligere kr. 500.000 til endnu et anden etnisk sprog.
Hvad sker der med mine/vores penge, hvis ikke første delmål nås?
Indsamlingen løber fra januar 2019 og frem til 9. december 2019. Vi starter projektet lige så snart første delmål er nået. Såfremt vi ikke når vores første delmål, tilbagebetaler vi din donation til dig.
Hvad får jeg eller min virksomhed ud af at støtte projektet?
Først og fremmest får i et kæmpe TAK og kan være stolte over, at du/I tager ansvar og er med til at støtte danske forældre og give deres små børn bedre forudsætninger for at gå i dagtilbud, i skole og tage en uddannelse. På den måde er du/I også med til at sikre, at vi i fremtiden har den kvalificerede arbejdskraft som virksomhederne og vores samfund har brug for.
Til alle der ønsker det, vil dit navn eller navnet på din virksomhed blive en del af en liste, der kan ses under punktet "Bidragsydere". Her vil også stå hvor meget der er doneret med. Det er helt og aldeles op til den enkelte om man ønsker at være anonym på denne liste, hvad enten det gælder navn, beløb eller begge dele.
For personer eller virksomheder der støtter med kr. 10.000 eller mere, tilbyder vi, at du kan blive nævnt på en liste i selve app'en. Desuden tilbyder vi et lille "Vi støtter BabyLearnLab" ikon, man kan bryste sig med på sin hjemmeside eller i sin mail.
Ønsker du eller din virksomhed at blive hovedsponsor for projektet, så kontakt os evt. og lad os tage en snak om, hvordan vi sammen kan få det vi ønsker ud af projektet.
BabyLearnLab
Hvofor laver I ikke en crowdfunding igennem en platform, der tilbyder denne løsning?
Det ville også på nogle områder have været langt nemmere, at benytte crowdfunding muligheden, men vi mener, at der er gode grunde til ikke at crowdfunde i dette tilfælde.
Først og fremmest handler det om, at vi ønsker, at de donerede penge skal gå ubeskåret til projektet! Dette ville ikke være tilfældet igennem en crowdfunding platform, da disse typisk beholder en stor procentdel af det indsamlede beløb både af det donerede beløb, når personer indbetaler, men ligeledes ved selve udbetalingen. Der kan også være gebyrer, der knytter sig til indbetalingen med kreditkort. Disse mellemled undgår vi, og alle pengene går derved direkte til projektet.
For det andet er det vigtigt for os at du/I som bidragsydere har en sikkerhed for, at de penge som I støtter projektet med rent, faktisk bliver brugt til dette formål. Det mener vi, at der i højere grad stilles en sikkerhed om, når der laves en offentlig indsamling.
Vi prioriterer at...
Godkendelse fra Indsamlingsnævnet.
En offentlig indsamling - hvad betyder det?
Idet vi netop ikke har valgt at indsamle midler til projektet igennem en crowdfunding platform, betyder det at initiativet anses som en offentlig indsamling. Det stiller nogle helt særlige krav, som er med til at sikre, at pengene rent faktisk bliver brugt til det formål, som vi siger, at vi samler ind til.
Indsamlingen er meldt til Indsamlingsnævnet, og der er oprettet en konto udelukkende til det særlige formål at placere de indsamlede midler.
Når indsamlingen er slut indsendes til Indsamlingsnævnet et udførligt regnskab over indsamlingen, som offentliggøres på Indsamlingsnævnets hjemmeside samt denne hjemmeside www.babylearnlab.dk.
Indsamlingsnævnet fører tilsyn med, at der er først behørigt regnskab, herunder at midlerne er anvendt til det angivne formål. Hvis indsamlingsresultatet overstiger kr. 50.000 bliver regnskabet revideret af en statsautoriseret eller registreret revisor.
Hvordan kan jeg/vi støtte?
Der kan støttes via mobilepay eller almindelig bankoverførsel. Støttes der via mobilepay kvitteres der med en takke SMS.
Oplysninger om dig/din virksomhed: Ved donation på 500 kr. eller derover, vil vi gerne tilbyde dig at blive nævnt med: navn/virksomheds navn, postnummer og kommune på www.babylearnlab.dk. Du har selvfølgelig også mulighed for at optræde anonymt. Er det tilfældet, vil vi dog gerne, vide hvilken kommune, du bor i/din virksomhed har hjemsted i. Så husk at notere disse oplysninger i din overførsel.
Hvis du har brug for en kvittering til dit regnskab, oplyses det ved donationen.
Modellen illustrerer de delmål vi har opdelt projektet i.
Støt via mobilepay på: 747423
Eller bankoverførsel: 0899 0001039350